Притягательная выразительность и возможности сверхширокоугольного объектива с высокой светосилой | Tamron

Вы здесь

» Притягательная выразительность и возможности сверхширокоугольного объектива с высокой светосилой

Притягательная выразительность и возможности сверхширокоугольного объектива с высокой светосилой


Акира Отака и SP 15-30mm F/2.8 Di VC USD (A012)

 

С момента моего знакомства с объективами Tamron прошло уже несколько лет.

В тот раз со мной был сверхширокоугольный объектив SP 15–30 мм, который я ждал с огромным нетерпением. С тех пор как в сентябре прошлого года на выставке Photokina компания объявила о разработке этого объектива, я испытывал огромное желание опробовать его как можно скорее. В первую очередь я обратил внимание на большую диафрагму и выпуклую линзу, а также на эффектный корпус, охваченный широким серебристым кольцом из вольфрама. Объектив может похвастаться привлекательным дизайном и хорошо сбалансированным корпусом. Он не кажется тяжелым, поэтому удобен в использовании.

С SP15-30мм я работал в Йосемитском национальном парке, расположенном на востоке Калифорнии, и в долине Оуэнс (США, Трасса 395), которая простирается с севера на юг вдоль восточной части горного хребта Сьерра-Невада. Это район тихих лесов, озер и травянистых равнин. Самыми известными достопримечательностями региона считаются туфовые башни на соленом озере Моно. Я настолько увлекся съемкой этих таинственных фигур с разных ракурсов, что потерял счет времени.

Примерно в пяти часах езды отсюда находится Национальный парк «Долина смерти», крупнейший в континентальной части США.

Песчаные дюны и низменности открывают все новые и новые красоты, сколько бы раз я их ни фотографировал. Это одно из моих любимых мест. В парке огромное разнообразие пейзажей — настоящий рай для фотографа. Сверхширокоугольный объектив SP15-30 мм позволил мне сделать массу прекрасных снимков.

Единственное, о чем я думаю, фотографируя природу, — это увлечь зрителя и передать в снимке свои впечатления от пейзажа. Я считаю это главным в своей работе. Я по-прежнему делаю снимки с большой глубиной резкости, чтобы запечатлеть пейзаж так, словно это вы стоите на берегу реки, посреди луга, на берегу озера или на вершине дюны и видите все детали до горизонта.

Мир, запечатленный объективом SP15-30 мм с высокой четкостью и разрешением, дарит несравнимое удовольствие и фотографу, и зрителям. Учитывая неограниченные возможности самовыражения и полученные кадры, я считаю этот светосильный объектив своим надежным помощником и незаменимой моделью в данной линейке.


15mm

  • Tamron SP 15-30mm F/2.8 Di VC USD
  • Focal length : 15 mm Exposure : F/13 1/160sec ISO 500
  • Yosemite National Park

    Photographed by Ansel Adams, Yosemite National Park is regarded as the birthplace of American nature photography. It has also influenced me personally and I have adopted the area (southwestern United States and the Colorado Plateau) as the theme of my work.

    The river banks of the Yosemite Valley in late autumn were lined with colorful tree leaves. The secluded spot under a cloudy sky produced an impressive picture.


21mm

  • Tamron SP 15-30mm F/2.8 Di VC USD
  • Focal length : 21 mm Exposure : F/10 1/80sec ISO 500
  • Yosemite National Park

    This chapel built atop grassland in the quiet Yosemite Valley evoked a somber mood. The sharp rendition from the grass underfoot all the way to the trees at the back made for a fantastic photograph only possible with the SP15-30mm!


15mm

  • Tamron SP 15-30mm F/2.8 Di VC USD
  • Focal length : 15 mm Exposure : F/6.3 1/500sec ISO 160
  • Yosemite National Park

    The tunnel view is a popular spot shot by many photographers at Yosemite. One can experience its mystical wonder as it undergoes dramatic changes based on aspects such as time, weather and season. This is a recommended photography spot that one can never visit enough.


26mm

  • Tamron SP 15-30mm F/2.8 Di VC USD
  • Focal length : 26 mm Exposure : F/4.0 1/60sec ISO 125
  • Nuts Farm

    My varied journey continued through California, which is roughly as large as Japan, and the production of fruits and crops of many varieties in an area of large-scale plantations caught my attention while traveling. I instinctively pressed the shutter at the sight of competing textures in fresh walnuts and metal tools.


15mm

  • Tamron SP 15-30mm F/2.8 Di VC USD
  • Focal length : 15 mm Exposure : F/16 1/200sec ISO 200
  • Alabama Hills Arch

    Alabama Hills has served as the shooting location for many films thanks to its accessibility from Hollywood. In the distance rises Mount Whitney, the highest summit in the contiguous United States (4,418m). The formations with the many arches allows one to enjoy a wide-angle world that evokes a sense of vastness.


24mm

  • Tamron SP 15-30mm F/2.8 Di VC USD
  • Focal length : 24 mm Exposure : F/18 1/160sec ISO 200
  • Bishop Petroglyph Site

    Native Americans (the indigenous people of America) did not have a writing culture. They carved a wide variety of shapes on rock faces. While the meaning and purpose of these carvings are unclear, even today the will to record and transmit is conveyed as a message.


19mm

  • Tamron SP 15-30mm F/2.8 Di VC USD
  • Focal length : 19 mm Exposure : F/8.0 1/1250sec ISO 200
  • Owens Valley US-395

    Route 395 is a valley route that runs north and south along the eastern side of the Sierra Nevada mountain range. The clouds and winds running over the mountains produce an amazing sight. The arch of a rainbow that appeared repeatedly spanned several hours, a gift from the earth that was truly full of mystery and made for an enjoyable day.


21mm

  • Tamron SP 15-30mm F/2.8 Di VC USD
  • Focal length : 21 mm Exposure : F/7.1 1/200sec ISO 1250
  • Lone Pine

    The violet dance-like motions of dark clouds instantly covered the clear sky, heralding the arrival of heavy rain and thunderstorms. The harshness of air flow over the mountains produced a dramatic storm.


30mm

  • Tamron SP 15-30mm F/2.8 Di VC USD
  • Focal length : 30 mm Exposure : F/14 1/100sec ISO 500
  • Mono Lake

    The Mono Lake area is surrounded by vast grasslands. In the morning light of sunrise, the spectacle of grass swaying in the driving wind gives a sense of shape to the unseen forces that blow. The distant mountains of the Sierra Nevada in the background are also bathed in the morning sun.


15mm

  • Tamron SP 15-30mm F/2.8 Di VC USD
  • Focal length : 15 mm Exposure : F/20 1/40sec ISO 100
  • Mono Lake

    No rivers gush forth in this inland area. The salt lake left behind reveals traces of the inland sea that was present several hundred million to several tens of millions of years ago. The groups of bizarrely shaped tufa mounds offer a vivid reminder of what was an ancient inland sea in a sight that opens out before your and fills your vision.


24mm

  • Tamron SP 15-30mm F/2.8 Di VC USD
  • Focal length : 24 mm Exposure : F/18 1/320sec ISO 200
  • Mono Lake

    As they bristle in front of a background bathed in the morning sun, the silhouetted tufa mounds of varying shapes form sculptures crafted by time and the forces of nature. The effect of the nine aperture blades in the SP15-30 lent an accent to the beautiful splendor of the sun.


19mm

  • Tamron SP 15-30mm F/2.8 Di VC USD
  • Focal length : 19 mm Exposure : F/18 1/100sec ISO 200
  • Death Valley National Park

    The largest national park of the American mainland is blessed with a wide array of photographic subjects. As the name suggests, it was feared as "Death Valley" during the times of the American Old West. The harsh natural environment was one of high temperatures and a dry world that lies below sea level. This is a wonderland full of mysterious sights carved out by the earth's history. Repeated visits always reveal new expressions.


21mm

  • Tamron SP 15-30mm F/2.8 Di VC USD
  • Focal length : 21 mm Exposure : F/18 1/100sec ISO 100
  • Death Valley National Park

    The sand dunes appear as an expression with wide variety. In order to shoot the instant the dunes are hit by the morning sun, one needs to trek out before daybreak. With no fixed trails, one needs to use the experience and intuition gained from multiple previous visits to crest several hard to negotiate sand dunes to arrive at the targeted spot. From a high sand dune, the faces and ridgelines of sand dunes free of footprints intersected, spreading out in beautiful curves in contrast with the rays of light.


18mm

  • Tamron SP 15-30mm F/2.8 Di VC USD
  • Focal length : 18 mm Exposure : F/11 1/4sec ISO 200
  • Death Valley National Park

    The Badwater Basin is a world of salt lying 84 meters below sea level. With no animals or plant life, it is a harsh area where midsummer temperatures can climb past 50°C. However, the salt-covered ground forms appealing patterns making it a beautiful spot for photography. During the summer months it is hazardous and not suited to photography.


15mm

  • Tamron SP 15-30mm F/2.8 Di VC USD
  • Focal length : 15 mm Exposure : F/18 1/200sec ISO 200
  • Death Valley National Park

    Black rocks that are not present at all in the surrounding area are a mystery. Their sculptured shapes reminded me of the sight of standing still while staring out at the vast dried up expanse that lies below sea level.